Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до списку

Соціальний супровід

02.07.2020

Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», зокрема, виконавчими органами сільських рад об’єднаних територіальних громад забезпечується надання базових соціальних послуг.

Однією з таких послуг є послуга соціального супроводу. 

Соціальний супровід – це комплекс заходів, що передбачає оцінку потреб отримувача послуги, визначення шляхів вирішення основних проблем, навчання та розвиток навичок, спрямованих на подолання чи мінімізацію складних життєвих обставин, регулярні зустрічі чи відвідування отримувача послуги з метою моніторингу виконання поставлених завдань, сприяння у отриманні інших послуг.

Отримувачем соціальної послуги соціального супроводу є сім’я (особа), яка перебуває у складних життєвих обставинах (далі – СЖО) і не може самостійно подолати або мінімізувати негативний вплив таких обставин. 

Соціальна послуга надається після комплексного визначення та оцінки індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, складання індивідуального плану та укладення договору про надання соціальної послуги.

Підставою для отримання соціальної послуги є рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій або органів місцевого самоврядування, яке приймається за згодою отримувача послуги або його законного представника.

Принципи надання соціальної послуги соціального супроводу:

  1. доступність соціальної послуги;
  2. незалежність отримувача соціальної послуги;
  3. захист та безпека отримувачів соціальної послуги;
  4. конфіденційність інформації.

Основні дії та заходи, що становлять зміст соціальної послуги соціального супроводу передбачають:

  • відвідування отримувача соціальної послуги за місцем його проживання (перебування);
  • оцінку потреб сім’ї (особи), яка перебуває у СЖО;
  • складання індивідуального плану соціального супроводу;
  • аналіз коригування плану соціального супроводу;
  • інформування щодо питань, пов’язаних з наданням інших послуг і соціальної допомоги.
  • Надання інформаційно-освітніх матеріалів, інструкцій, буклетів, листівок;
  • бесіди з отримувачем соціальної послуги, членами його сім’ї, особами з найближчого оточення (очно, телефоном);
  • психологічну підтримку згідно з професійною компетенцією (організація психотерапевтичних груп, психологічна корекція);
  • організацію та проведення сімейних групових нарад, мережевих зустрічей;
  • залучення отримувача послуги до участі у тренінгах, дискусіях, засіданнях за круглим столом, семінарах, лекціях та інших заходах;
  • допомогу отримувачу соціальної послуги в оформленні документів;
  • перенаправлення отримувача соціальної послуги до інших надавачів соціальних послуг, у тому числі для отримання спеціалізованих послуг;
  • організацію та забезпечення діяльності груп взаємодопомоги;
  • ведення документації.

У разі успішного виконання плану соціального супроводу надавач соціальної послуги проводить заходи щодо підготовки отримувача соціальної послуги до завершення її надання, спрямовані на підвищення його самостійності, відповідальності за власну життєдіяльність та посилення потенціалу найближчого оточення отримувача соціальної послуги щодо подолання СЖО.

Оцінка ефективності організації та надання зазначеної соціальної послуги здійснюється під час проведення зовнішнього та внутрішнього оцінювання її якості шляхом безпосереднього опитування отримувачів та/або їхніх законних представників.

Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше