Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до списку

Соціальна профілактика

03.07.2020

Послуга соціальної профілактики – комплекс заходів, що здійснюються суб’єктом, який надає соціальні послуги, спрямований на попередження, обмеження та зупинення негативних соціальних і особистісних (поведінкових) явищ та їх наслідків у соціальному середовищі та реалізується за допомогою різних інструментів впливу соціального, юридичного, педагогічного, психологічного характеру. 

Залежно від ступеня розвитку проблеми або соціального явища визначається вид соціальної профілактики: 

  1. первинна (надається, якщо проблема/негативне явище у отримувачів послуг не сформовані);
  2. вторинна (надається за наявності високого ризику розвитку проблеми/негативного явища у отримувача послуги);
  3. третинна (надається, якщо проблема/негативне явище існує та завдає негативних наслідків/збитків).

Отримувач соціальної послуги профілактики – особа, сім’я, група осіб, яка (які) через складні життєві обставини, (спричинені інвалідністю, віком, станом здоров’я, соціальним становищем, бездомністю, відбуванням покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі на певний строк тощо) потребують:

  • організації навчання та просвіти щодо зміни поведінки на більш безпечну, що мотивує до здорового способу життя;
  • надання довідкових послуг, зокрема, щодо проходження профілактики, реабілітації, програм замісної чи антиретровірусної терапії та проходження тестів на ВІЛ та ІПСШ;
  • розроблення та розповсюдження рекламно-інформаційних матеріалів, індивідуальних засобів (у тому числі шприців, презервативів).

Заходи соціальної послуги реалізовуються через такі основні форми як соціальна реклама та інформаційно-освітні матеріали, лекція, відеолекторій, бесіда, дебати, семінар, тренінг тощо.

Завдання надання соціальної послуги:

  • попередження виникнення проблем та негативних явищ на рівні особистості, сім’ї, групи, громади;
  • попередження загострення вже існуючих проблем або негативних явищ;
  • вплив на формування позитивних ціннісних орієнтацій та мотивування отримувачів послуги до зміни поведінки та/або подолання складних життєвих обставин;
  • мінімізація ризику повторення (рецидиву) проблем або негативних явищ;
  • адаптація, інтеграція та реінтеграція, ресоціалізація тих отримувачів соціальної послуги, які зазнали негативних наслідків у результаті обставин, які виникли, або поглиблення (погіршення) проблем та негативних явищ.
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше